De winnende marketingcampagne van Hotel Legoland in Billund

Klontje Lego bij de koffie

De winnende marketingcampagne van Hotel Legoland in Billund

Een Legomannetje dat een zakenman begroet, een Legoklontje bij de koffie of een Legosteentje als stropdashouder.

Het zijn drie marketingideeën die het Legoland Hotel in het Deense Billund een prijs van dagblad Jyllands-Posten opleverden.

Jyllands-Posten – de grootste van de drie ochtendkranten in Denemarken – reikt jaarlijks prijzen uit aan de beste advertenties en campagnes voor print, online en mobiele media. In de categorie business to business ging de prijs dit jaar naar Hotel Legoland, dat in zijn advertenties duidelijk maakt dat je kind voelen en zakelijk zijn heel goed samengaat.

De winnende marketingcampagne van Hotel Legoland in Billund

Conferentiecentrum

De marketingcampagne wilde laten zien dat Hotel Legoland in Billund ook een uitstekende locatie is om vergaderingen en conferenties te houden. “Zakelijke klanten kunnen in ons conferentiecentrum terecht voor allerlei evenementen”, zegt hoteldirecteur Søren Dalhof. “En creatief zijn in het aanpakken van die evenementen zit in ons Lego-DNA.” Het park ontwikkelde een campagne waarin zakelijke elementen gecombineerd worden met Lego.

De winnende marketingcampagne van Hotel Legoland in Billund

{googleads right}Strategieën

“Legosteentjes kunnen goed bijdragen aan het bedenken van zakelijke strategieën en actieplannen”, vertelt Dalhof. “We hebben daar een speciale workshop voor en voor je het weet zitten zakenmannen en -vrouwen op de grond met Legoblokjes te werken.” Het Legoland Hotel verdiende met deze campagne een beeldje van de Romeinse godin Aurora en voor twintigduizend euro aan advertentieruimte in Jyllands-Posten.

30-11-2012 © Tekst: Adri van Esch – Beeld: Legoland Billund

Meest bezochte parkprofielen