De mascotte van Walibi

Pan-Europees in actie

De mascotte van Walibi
De vier Walibi-parken in Europa zijn een gezamenlijke marketingcampagne gestart die het merk een nieuw imago moet geven. De veranderingen die moederbedrijf Compagnie des Alpes voor de pretparken in petto heeft zijn te volgen op een tijdelijke website.

Muziek

Het Franse Compagnie des Alpes doet heel geheimzinnig over de vernieuwingen die de Walibi-parken in Nederland, België en Frankrijk te wachten staan. Aan de naam van de campagne – The Music Battle – valt af te leiden dat muziek een belangrijk thema in de vernieuwingen is. Het parkenbedrijf heeft het over een ‘muzikale en mediagenieke leefwereld’ voor de bekende kangoeroe-mascotte.

Details

Aan de nieuwe campagne is volgens Walibi drie jaar gewerkt. De actie wordt in drie landen tegelijk gevoerd: in Nederland, België en Frankrijk. Het gebeurt niet vaak dat een actie in en met meerdere landen van Europa gevoerd wordt. Walibi kan zo’n Pan-Europese campagne opzetten omdat de keten over vier parken beschikt die dezelfde mascotte voeren en qua opzet duidelijke raakvlakken met elkaar hebben. Een andere Europese speler is Disneyland Paris . Die parkenenclave is, anders dan Walibi, weliswaar op één locatie gevestigd, maar acties en campagnes worden altijd in meerdere landen van Europa gevoerd.

New Generations Festival 2010 in Disneyland Paris {googleads right}Thema

De strategie voor een Europese campagne voor de Disney-parken wordt steevast in Parijs bedacht, waarna de kantoren in de diverse landen de actie nationaal uitvoeren. Op deze manier is dit jaar het New Generation Festival onder de aandacht van miljoenen Europeanen gebracht. De nieuwste themacampagne die op stapel staat is het Magical Moments Festival, in het Frans Le Festival des Moments Magiques Disney: het thema voor 2011.

Cast members

Campagnes die niet zo in het oog springen bij het grote publiek – doordat ze heel gericht worden gevoerd – maar die zeker Pan-Europees zijn, zijn de wervingscampagnes van Disneyland Paris voor nieuw personeel. Het resort is met 14.000 cast members uit meer dan honderd verschillende landen de grootste werkgever in het Franse departement Seine-et-Marne en constant op zoek naar nieuw personeel. Overal in Europa worden nieuwe werknemers geworven. Zo zocht het bedrijf onlangs naar zowel studenten als senioren in Parijs. De sollicitatiegesprekken voor de studenten werden gehouden in de bekende Parijse disco Le Gibus.

Castingdagen

Met een bus vol Disney-figuren trok Disneyland afgelopen zomer langs de stranden van Spanje op zoek naar medewerkers voor de parken, de hotels, voor in de catering en voor de afdelingen Sales. In september startte het bedrijf een grote wervingscampagne in Duitsland, op het Oktoberfest in München. De castingdagen in de Italiaanse steden Palermo en Catania zijn net achter de rug. Op dit moment zoekt het resort kandidaten in de Engelse steden Londen en Cardiff. 
 
26-10-2010 © Parkplanet

Meest bezochte parkprofielen