Band WAB van Walibi Studios

Walibi’s muziekstrijd

Band WAB van Walibi Studios
 
De Walibi-parken in Nederland, België en Frankrijk worden muziekparken. Het merk Walibi wordt van een puur pretparkenmerk een Europees entertainmentmerk.
Nieuwe Walibi-logo

Logo

Vanaf april krijgen de vier Europese Walibi-parken een compleet nieuwe look. Het logo, de kleding van het personeel, de souvenirs en de mascottes, alles is onder handen genomen door creatieve ontwerpers uit heel Europa. Het logo van Walibi kenmerkt zich door een strakke letter in rood. De mascotte Walibi is voortaan een 3D-personage in trendy kleding. Alle vernieuwingen worden doorgevoerd om de hoofddoelgroep van de parken – jeugdigen tussen acht en twaalf jaar – nog beter te bereiken en te binden.

{googleads right}Expertise

Serge Naïm, vicedirecteur en directeur Development van Walibi-eigenaar Compagnie des Alpes, vertelt dat Walibi van een pretparkmerk een entertainmentmerk moet worden. De naam voor het nieuwe merk is Walibi Studios. “We zijn drie jaar geleden aan dit ambitieuze project begonnen en er hebben niet minder dan tweehonderd mensen aan meegewerkt. We hebben heel veel externe expertise in huis gehaald. De animatiefilms zijn gemaakt in Parijs, het logo is ontworpen in Engeland, de maskers komen uit Duitsland en de muziek is gemaakt in Berlijn. Walibi Studios is echt een wereldproject geworden.”

Filmproducties

Volgens Naïm legt Walibi de omgekeerde weg af van Amerikaanse parken als Disney en Universal Studios. “Zij hebben hun parken gesticht om hun filmproducten te promoten. Walibi heeft al parken en maakt daar nu podia van voor de nieuwe characters van Walibi Studios.”

W.A.B

Het eerste creatieve product van de Walibi Studios is een animatiereeks met als titel The Music Battle. In die productie is de hoofdrol weggelegd voor W.A.B, Walibi’s Adventure Band, een hip orkestje onder leiding van kangoeroe Walibi. Zangeres van de band is Fibi, drummer is Zenko en Haaz is gitarist. Hun eerste nummer heet Hello world, we’re born to make you party.
Band The Skunx van Walibi Studios

The SkunX

Omdat kinderen houden van strijd wordt er een tweede band geïntroduceerd, The SkunX. Deze band wordt aangevoerd door de jaloerse Squad, de tweelingbroer van Walibi. Zijn medemuzikanten zijn Loco de stier en Motiv de raaf. De twee bands gaan met elkaar de strijd aan om de gunst van de fans: The Music Battle.

Web

Marketingmanager Oliver Snyers vindt dat een Music Battle van alle tijden is. “Vroeger was er al strijd tussen de Beatles en de Rolling Stones, tegenwoordig probeert Lady Gaga fans af te pikken van Madonna. Wij gaan de fans vragen van wie zij het meeste houden, van W.A.B of The SkunX.” Snyers vertelt dat Walibi enorm veel inspanningen gaat verrichten om de nieuwe producties onder de aandacht van het publiek te brengen. “We gaan heel veel niet-klassieke marketingtools gebruiken. We zullen vooral ook internet en het web inschakelen, want daar maakt onze doelgroep veel gebruik van.”

Mix

Volgens Snyers is er vooraf onderzoek gedaan onder de doelgroep tweens. “Zij willen W.A.B en The SkunX op televisie, in onze pretparken, in games, op internet en in de bioscoop. Dat is precies de mix die we gaan hanteren. Op onze vernieuwde website komen we elke week met nieuwe content, met comics, clips en games.”

Nieuw imago

The Music Battle zal ook in de vier parken van Walibi een grote rol gaan spelen. Vanaf april draait in de pretparken de 4D-film Rokken’ Roll, met daarin de band W.A.B. Bezoekers zullen ook veel nieuwe merchandise ontdekken, nieuwe kleding voor de medewerkers en de nieuwe huisstijl. Walibi-eigenaar Compagnie des Alpes denkt in totaal vijftien miljoen euro en vijf jaar nodig te hebben om de parken compleet van een nieuw imago te voorzien.
 
20-1-2011 © Tekst: Parkplanet
Beeld: Walibi Studios

Meest bezochte parkprofielen